tisdag 1 februari 2011

Några kloka ord!

När jag var liten fanns ett stort agustipäronträd som fyllde hela marken med tusental av små päron. Min mormor lärde mig av välja de allra bästa att äta. För mogna var alldeles mjöliga och för omogna smakade ingenting. Att hitta och se möjlighter i såväl gamla som nya sorter och arter är en av mina uppgifter på Ugglarps grönt.Nu vet jag det finns massor av idéer och intressant kunskap som jag gärna skulle vilja ta del av. Kanske just din gamla lantsort kan hamna på lyxkrogen. Ugglarps grönt uppgift är att skapa möjlighet för dessa varor att bli synliga för rätt kund. Att helt enkelt ta en idé till verklighet. Jag kommer presentera mina tankar här framöver och en stor del av våra nya artiklar hittar ni på våran uniklista som skickas ut via mail./Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar